Нормативно-правова база
Міністерство освіти і науки України опублікувало рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти (ЗДО) на 2024/2025 навчальний рік. Документ містить важливі настанови для забезпечення якісної та безпечної дошкільної освіти в умовах сучасних викликів.
Головне: у рекомендаціях окреслено пріоритетні напрями роботи ЗДО — гарантування безпеки освітнього середовища, доступність та якість освіти для всіх дітей, зокрема дітей з ООП та дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб.
Особливу увагу надали організації роботи закладів в умовах воєнного стану. Документ передбачає можливість організації освітнього процесу в очному, змішаному та дистанційному форматі залежно від безпекової ситуації. Також надаються рекомендації щодо створення груп короткотривалого перебування для забезпечення максимальної доступності дошкільної освіти та детальні вказівки щодо облаштування укриттів у ЗДО, алгоритми дій персоналу під час повітряної тривоги, а також вимоги до гарантування інформаційної безпеки.
У контексті психолого-педагогічної підтримки надаються рекомендації щодо емоційно-психологічної підтримки дітей і педагогів, алгоритми роботи з дітьми з родин ВПО та військовослужбовців.
Документ також містить інформацію про новий Закон України «Про дошкільну освіту» та інші важливі нормативні документи, перелік рекомендованих освітніх програм і матеріалів, онлайн-ресурсів для використання під час проведення занять, інформацію про платформу НУМО.
Повний текст рекомендацій доступний за покликанням.
Ці рекомендації є важливим орієнтиром для всіх працівників дошкілля, оскільки допоможуть підготуватись до нового навчального року і забезпечити якісний освітній процес у кожному закладі.
За якою нормативкою працювати вихователю-методисту у 2022/2023 н. р.
Перелік освітніх програм на 2022/2023 н. р.
Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2022-2023 н.р.
Міністерство освіти і науки розробило документ, що містить інформацію про організацію освітнього процесу в ЗДО в умовах воєнного стану та надає роз’яснення щодо:
- створення безпечних умов та організації освітнього процесу;
- реалізації освітнього процесу в ЗДО у дистанційному форматі;
- організації роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби;
- формування соціально-громадянської компетентності дітей;
- психологічного супроводу учасників освітнього процесу;
- атестації педагогічних кадрів та діяльності центрів професійного розвитку;
- організації роботи з батьками;
- організації харчування в ЗДО.
Також, розроблено рекомендації МОН щодо організації освітньої діяльності в закладах позашкільної освіти у 2022/23 навчальному році.
Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти
Лист МОН № 1/9-148 від 16.03.21 року